پروژه کارآفرینی شركت كارخانجات پارس دارو (سهامي خاص)

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع دارویی و پزشکی
پروژه کارآفريني شركت كارخانجات پارس دارو (سهامي خاص)در 23 صفحه ورد قابل ويرايش


مجمع عمومي عادي صاحبان سهام

با احترام

به پيوست صورتهاي مالي شركت كارخانجات پارس دارو (سهامي خاص) براي دوره مالي 6 ماهه منتهي به 31 شهريور ماه 1386 تقديم مي‌شود. اجزاي تشكيل‌دهنده صورتهاي مالي به قرار زير است.

1ـ ترازنامه


شماره صفحه

1ـ ترازنامه

2ـ صورت سود و زيان

1ـ2ـ گردش سود (زيان) انباشته

3ـ صورت جريان وجوه نقد

4ـ يادداشتهاي توضيحي:

الف ـ تاريخچه فعاليت شركت

ب ـ مبناي تهيه صورتهاي مالي

پ ـ خلاصه اهم رويه‌هاي حسابداري

ث‌ ـ ادامه يادداشتهاي مربوط به اقلام مندرج در صورتهاي مالي و ساير اطلاعات مالي


2

3

4

5



6

6

8-7

32-9

صورتهاي مالي براساس استانداردهاي حسابداري تهيه و در تاريخ به تأييد هيئت مديره رسيده است.

اعضاء هيئت مديره





نماينده





سمت





امضاء

شركت سرمايه‌گذاري داروئي تأمين





محمدرضا احمدي





رئيس هئيت مديره







1ـ تاريخچه فعاليت شركت

1ـ1ـ كليات

شركت كارخانجات پارس دارو (سهامي خاص) در تاريخ 31 مرداد ماه 1384 تحت شماره 253473 در سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به ثبت رسيده است در حال حاضر شركت جزء واحدهاي تجاري فرعي شركت پارس دارو (سهامي عام) مي‌باشد و مراكز اصلي شركت در تهران واقع است. براساس تصميمات مجمع عمومي عادي سالانه مورخ 28/4/1385 شركت پارس دارو (سهامي عام)، با توجه به ضرورت تكميل و حضور در چرخه عرصه دارو مجمع با فعاليت‌هاي جاري شركت كارخانجات پارس دارو (سهامي خاص) و مشاركت در اداره داروخانه‌ها موافقت نمود ضمناً ادامه فعاليت قبلي (توليدي) كه در سال 85 نيز كه تا تاريخ 31/6/85 ادامه داشت با انتقال كليه حسابهاي مربوطه به شركت پارس دارو (سهامي عام) از تاريخ 1/7/85 قطع گرديد و در واقع قسمتي از فعاليت شركت كارخانجات پارس دارو در سال 85 توليدي و قسمتي خدماتي بوده است و در اجراي تصميمات مجمع و انجام تشريفات لازم براي واگذاري داروخانه‌ها كه قبلاً توسط شركت سرمايه‌گذاري داروئي تأمين انجام شده بود اولين داروخانه بيمارستاني كه اداره و انجام امور آن به شركت كارخانجات پارس دارو واگذار شد داروخانه بيمارستان ميلاد بوده كه در سطح كشور بزرگترين و بالاترين حجم مراجعه‌كننده دارد. كه اين فعاليت از تير ماه شروع گرديد و در بدو امر با توجه به حساسيت تأمين دارو و لوازم مصرفي بيمارستان موجودي‌هاي داروخانه از پيمانكار قبلي تحويل و بلافاصله بدون اينكه در فعاليت بيمارستاني خللي وارد گردد و خدمات داروخانه بيمارستان ميلاد را آغاز نمود. شركت در همين راستا خدمات پيمانكاري داروخانه، بيمارستان بهارا و شركت اوزان (تك نسخه‌اي) را در تاريخ 15/3/1386 و 20/9/1385 بعهده گرفته است.

2ـ1ـ فعاليت اصلي شركت

موضوع فعاليت شركت طبق ماده 2 اساسنامه توليد و فروش داروهاي شيميايي و گياهي و همچنين مواد اوليه داروئي، شيميايي، آرايشي، بهداشتي، تجهيزات پزشكي، تأسيس و ايجاد كارخانجات و لابراتوارهاي ساخت و بسته‌بندي مواد دارويي، تهيه و تدارك واردات و صادرات داروي ساخته شده و مشاركت در ساير شركتها است.

2ـ3ـ سرمايه‌گذاري‌ها

سرمايه‌گذاري‌ها بلندمدت به بهاي تمام شده پس از كسر هر گونه ذخيره بابت كاهش دائمي در ارزش هر يك از سرمايه‌گذاري‌ها ارزشيابي مي‌شود. درآمد حاصل از سرمايه‌گذاري‌ها بلندمدت در زمان تصويب سود توسط مجمع عمومي عادي صاحبان سهام شركت سرمايه‌پذير (تا تاريخ ترازنامه) شناسايي مي‌شود.

3ـ3ـ دارائيهاي ثابت مشهود

1ـ3ـ3ـ دارائيهاي ثابت مشهود بر مبناي بهاي تمام شده در حسابها ثبت مي‌شود. مخارج بهسازي و تعميرات اساسي كه باعث افزايش قابل ملاحظه در ظرفيت يا عمر مفيد دارائيهاي ثابت يا بهبود اساسي در كيفيت بازدهي آنها مي‌گردد. به عنوان مخارج سرمايه‌اي محسوب و طي عمر مفيد باقيمانده دارائهاي مربوطه مستهلك مي‌شود. هزينه‌هاي نگهداري و تعميرات جزئي كه به منظور حفظ يا ترميم منافع اقتصادي مورد انتظار واحد تجاري از استاندارد عملكرد ارزيابي شده اوليه دارايي انجام مي‌شود. هنگام وقوع به عنوان هزينه‌هاي جاري تلقي و به سود و زيان دوره منظور مي‌گردد.



2ـ3ـ3ـ استهلاك داراييهاي ثابت با توجه به عمر مفيد برآوردي دارائيهاي مربوط و با در نظر گرفتن آئين‌نامه استهلاك موضوع ماده 151 قانون مستقيم مصوب بهمن ماه 1380 و براساس نرخ‌ها و روش‌هاي زير محاسبه مي‌شود.
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع دارویی و پزشکی

تعداد مشاهده: 1348 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل:51 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: