پروژه کارآفرینی سنگبری نرم بر

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع معدنی
پروژه کارآفريني سنگبري نرم بر در 36 صفحه ورد قابل ويرايش

1- 1 مقدمه :

سنگ به موادي از پوسته زمين اطلاق مي‌شود که از يک يا چند کاني که با يکديگر پيوند يافته اند، درست شده است. زمين شناسان ، بر پايه مشاهدات انجام شده ، سنگهاي زمين را از نظر منشا به سه گروه اصلي تقسيم کرده اند که عبارتند از :

· سنگ هاي آذرين
· سنگ هاي رسوبي
· سنگهاي دگرگوني

سنگهاي حد واسط

سنگهاي آذر آواري و توفها : اين سنگها ، جزو سنگهايي هستند که از نظر ماده اوليه جز سنگهاي آذرين و از نظر محل و طرز تشکيل جز سنگهاي رسوبي هستند.

ميگماتيت‌ها : ميگماتيت‌ها در زبان يوناني به معني اختلاط است و عبارت از سنگي مرکب و ناهمگن که قسمتي از آن رنگ روشن و ظاهر گرانيتي داشته و قسمت ديگر از نوع گنسي و از کانيهاي تيره تشکيل شده است. اين سنگ حد واسط سنگهاي آذرين و دگرگوني است.

گرانيت آناتکسي : اين گرانيتها منشا رسوبي دارند و معمولا رسهاي شيستي سرشار از کوارتز ، گريواک و آرکوز مولد اين گرانيت مي‌باشند. اگر اين سنگهاي رسوبي تحت تاثير دگرگوني ناحيه‌اي شديد قرار گيرند ، بخشي از اين سنگها ذوب شده و ماده حاصل از ذوب در فرآيندهاي سنگ‌زايي مجدد يعني توليد ماگماي پالين ژنتيک يا گرانيت‌هايي که از ذوب رسوبات به وجود مي آيند ، شرکت مي‌کند.

در سنگهاي رسوبي در اثر دياژنز تغييراتي صورت مي‌گيرد که در اين صورت نه مي‌توان اين سنگها را سنگهاي رسوبي اوليه دانست و نه مي‌توان آنها را جزو سنگهاي دگرگوني طبقه بندي کرد.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :

سنگبري نرم بر (توليد سنگ تراش خورده)



محل اجرا :





1 – 3 – مشخصات متقاضيان :

نام


نام خانوادگي


مدرک تحصيلي


تلفن
















1 – 4 – دلايل انتخاب طرح :

توجه به خودکفايي اين صنعت و همجنين نياز بازار داخلي به توليد اين محصول با توجه به اين که سنگبري نرم بر مي تواند به رشد و شکوفايي اقتصادي کشور کمکي هر چند کوچک نمايد و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعاليت هاي صنعتي اين طرح را براي اجرا انتخاب کرده ام.

1 – 5 ميزان مفيد بودن طرح براي جامعه :

اين طرح از جهات گوناگون براي جامعه مفيد است ، شکوفايي اقتصادي و خودکفايي در توليد يکي از محصولات ، سوددهي و بهبود وضعيت اقتصادي ، اشتغالزايي ، استفاده از نيروي انساني متخصص در پرورش کالاي داخلي و بهره گيري از سرمايه ها و داشته هاي انساني در بالندگي کشور .



1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :

تعداد اشتغالزايي اين طرح 19 نفر ميباشد .



تاريخچه و سابقه مختصر طرح :

صيقلي كردن و سنگ زدن عبارتست از تراش فلزات توسط چرخ هاي سنباده كه ابزار برش ماشين هاي سنگ زني را تشكيل مي دهد. در قديم از چرخ سنباده هائي كه از ماسه ساخته شده بودند براي تيز كردن ابزارهائي كه جنس آن ها از فولاد كربن دار بود استفاده مي كردند و مخصوصاً در موقع رفع معايب حاصله از عمليات حرارتي روي قطعاتي كه در ساختمانشان فولادهاي سخت شده بكار برده شده بود، لزوم عمل كاملاً محسوس بود، زيرا بعلت جزئي بودن معايب، فقط قشر بسيار نازكي ميبايست از رويشان سائيده مي شد. صاف كردن و تراش فلزات بوسيله سنگ سنباده از دير زمان در صنايع فلزكاري با همان روش هاي ابتدائي متداول بوده است تا آنكه در سال 1870 ميلادي نخستين ماشين سنگ سنباده «گردساب» با شكلي شبيه به انواع امروزي آن ساخته شد، اين شيوه فلزسائي كه مزاياي زيادي را نيز بهمراه داشت در ماشين سازي براي خودش جا باز كرد و چون ضرورت زمان هم ايجاب مي كرد، انواع مختلف ماشين هاي ساينده در كارخانجات طراحي و ساخته شدند



ماشين كاري سايشي يكي از فرايند هاي اساسي ماشين كاري است كه درآن تشكيل تراشه بوسيله لبه هاي برنده ذرات يا دانه هاي ساينده صورت مي گيرد .بي ترديداين فرايند قديمي ترين فرايند ماشين كاري است .در موزه ها نمونه هاي فراواني از ابزار،وسايل آشپزخانه وجنگ افزار هايي كه توسط مردم باستان تهيه شده است مشاهده مي گردد در آن زمان با سايش مواد نرم روي سنگ هاي سخت و از بين بردن قسمت هاي نا خواسته ، آن را به شكل دلخواه در مي آورند. تا قرنها فقط مواد ساينده طبيعي در دسترس بود وماشين كاري سايشي از لحاظ اهميت و كاربرد به وسيله فرايند هاي اساسي ماشين كاري جديد تر كه حول مواد تراش برتر گسترش يافته بودند جايگزين شد . ليكن گسترش مواد ساينده مصنوعي و درك بهتر اصول فرايند ماشين كاري سايشي باعث شده است كه اين فرايند در انواع گوناگون آن از مهمترين فرايند هاي اساسي ماشين كاري شود .

با اين فرايند مي توان از نرم ترين و صاف ترين سطوح قابل تحصيل طي هر نوع فرايند ماشين كاري با برداشتن مقدار بسيار كمي براده تا سطوح خشن و زبر با نرخ براده برداري زياد ايجاد كرد .



ذرات ساينده ممكن است به يكي از سه صورت زير باشد :

1. آزاد

2. همراه با چسب روي يك نوار (به نام محصول ورقه اي )

3. به شكل فشرده به صورت سنگ يا چرخ كه در آنها مواد ساينده به كمك چسب در كنار هم نگه داشته مي شوند (به نام محصول چسبي )

در اصل فرايند برداشتن فلز در هر سه حالت يكي است و تفاوت مهم آنها در فاصله عمل دانه ها (تماس دانه ها با كار )و صلبيت و درجه استحكام چسب دانه هاست.فرايند هاي ماسين كاري سايشي دو مشخصه منحصر به فرد دارند: اول اينكه لبه هاي برنده بسيار كوچكي دارند و نعداد زيادي از اين لبه ها همزمان مي تواند عمل تراش را صورت دهند و در صورتي كه ماشين مناسبي به كار گرفته شود ،تراش كاري بسيار ظريف امكان پذير است و مي توان سطوح صاف و با دقت ابعاد زياد ايجاد كرد .

دوم به علت استفاده از مواد ساينده بسيار سخت ، مي توان مواد بسيار سختي همچون فولاد سخت شده ،شيشه، كاربيت،و سراميك را به سادگي زياد ماشين كاري نمود .در نتيجه فرايند هاي ماشين كاري سايشي نه تنها فرايند هاي ساخت مهمي هستند،بلكه اساساً از فرايند هاي ضروري به شمار ميروند .بسياري از محصولات مدرن امروزي از قبيل ماشين هاي ابزار مدرن ،اتومبيل ها ،سفينه هاي فضايي و هواپيماهارا نمي توان به كمك اين فرايند ساخت .

گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :

بازديد از محل سنگبري نرم بر

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از مرکز سنگبري نرم بر به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در محل پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم ،



جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش صنعت نيز که بازار رقابتي بسيار شديدي دارد استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي و استفاده از شيوه هاي نوين صنعتي از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .
دسته بندی: کارآفرینی » صنایع معدنی

تعداد مشاهده: 2524 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 3

حجم فایل:592 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: