پروژه کارآفرینی تولید کود شیمیایی

دسته بندي : کارآفرینی » صنایع شیمیایی
پروژه کارآفريني توليد کود شيميايي در 38 صفحه ورد قابل ويرايش


مقدمه :

براي کمک به توليد مقدار مواد غذايي کلان ، کشاورزي ما بايد به روش علمي جديد انجام گيرد و در اين صورت به انواع مواد شيميايي کشاورزي ، از جمله کودهاي گوناگون ، انواع داروي بيماري‌هاي حيواني و گياهي ، مواد آفت کش ، مواد مکمل غذايي و بسياري ديگر از اين قبيل نيازمنديم که بايد آنها را به طريق صنعتي تهيه کنيم. بديهي است که تهيه غذاي کافي براي جمعيت در حال انفجار روي زمين ، فقط با درک شيميايي توليد مواد غذايي و بکار بستن همه جانبه فنون جديد توليد مواد غذايي ميسر مي‌شود.

گياهان ، منبع اصلي مواد غذايي ما هستند. ما گياهان يا گوشت جانوران گياهخوار را مي‌خوريم. رشد گياهان مستلزم دماي مناسب ، مواد مغذي ، هوا ، آب ، و گرفتار نشدن به انواع بيماري ناشي از آفات مضر علف‌هاي هرز است. براي گياهان ، مواد مغذي مناسب و موادي براي رهانيدن آنها از ابتلا به بيماريهاي گوناگون فراهم مي‌آورد.



1 – 2 نام کامل طرح و محل اجراي آن :

توليد کود شيميايي



محل اجرا :







1 – 3 – مشخصات متقاضيان :

نام


نام خانوادگي


مدرک تحصيلي


تلفن














1 – 4 – دلايل انتخاب طرح :

توجه به خودکفايي اين صنعت و همجنين نياز بازار داخلي به توليد اين محصول با توجه به اين که توليد کود شيميايي مي تواند به رشد و شکوفايي اقتصادي کشور کمکي هر چند کوچک نمايد و با در نظر گرفتن علاقه خود به فعاليت هاي صنعتي و کشاورزي اين طرح را براي اجرا انتخاب کرده ام.



1 – 5 ميزان مفيد بودن طرح براي جامعه :

اين طرح از جهات گوناگون براي جامعه مفيد است ، شکوفايي اقتصادي و خودکفايي در توليد يکي از محصولات ، سوددهي و بهبود وضعيت اقتصادي ، اشتغالزايي ، استفاده از نيروي انساني متخصص در پرورش کالاي داخلي و بهره گيري از سرمايه ها و داشته هاي انساني در بالندگي کشور .



1 – 6 - وضعيت و ميزان اشتغالزايي :

تعداد اشتغالزايي اين طرح 22 نفر ميباشد .

تاريخچه و سابقه مختصر طرح :

تاريخچه

بعضي از تمدن‌هاي باستاني به تجربيات مفيدي در کارهاي کشاورزي دست يافته‌اند که بطور مستقيم در تاريخ ثبت نشده است. در عصر روميان ، "کاتوي کبير" اشاراتي دارد به انتخاب تخم ، تهيه کود سبز با گياهان تيره نخود ، آزمايش خاصيت اسيدي خاک ، استفاده از خاکهاي آهکي ، ارزش يونجه و شبدر ، ترکيب نگهداري و استفاده از کود حيواني ، ترتيب چراي حيوانات ، اهميت چارپايان در عمليات کشاورزي و مانند آنها. اين گونه پيشرفت ما که مبناي تجربه عملي داشته، گاه به گاه در جريان تاريخ ، بدست آمده و از ميان رفته است.

"آرتوريانگ" ، در قرن هيجدهم در انگليس ، علم جديد کشاورزي را بنيان نهاد. او به عنوان نخستين پژوهشگر مشهور کشاورزي گسترده ، سيستمي براي اشاعه اطلاعات کشاورزي به راه انداخت که امروزه گسترشي جهان‌مشمول يافته است. در سال 1840 "يوستوس فون ليبيگ" ، کتاب خود را به عنوان کاربردهاي شيمي آلي در کشاورزي و فيزيولوژي منتشر کرد. ليبيگ را به خاطر کارهايي را که انجام داده بود، پدر علم جديد خاک شناسي ناميده‌اند.

انقلاب صنعتي ، ابزار و توان بهتري فراهم آورد که کارهاي فيريکي-کشاورزي را نسبتا آسان کرد. اما ، حتي امروزه با بهترين تخمين ، دو سوم کشاورزي جهان عقب مانده است.

خاکهاي طبيعي منبع مواد مغذي براي گياهان است. خاک سطحي شامل بيشترين مقدار ماده زنده و هوموس ، حاصل از موجودات مرده است. خاک ‌زيرين شامل مواد غذايي و مواد آلي است.

اکسايش جزئي مواد آلي در فضاي بسته زير خاک و مصرف اکسيژن آن ، باعث توليد دي اکسيد کربن مي‌شود. افزايش اين گاز در خاک ، باعث اسيدي شدن آبهاي جاري زير زمين مي‌شود.

علت عمده جذب و جذب سطحي آب در خاک ، وفور اکسيژن در ساختمان شيميايي غالب مواد خاکي است که چند نمونه آنها سيليکات‌ها (SiO3-2) ، فسفات‌ها (PO4-3) و کربنات‌ها (CO3-2) هستند. خاکهاي که تراوايي خوبي دارند، آب را در جريان طبيعي از تمام منافذ کوچک خود مي‌گذارنند.

جاري شدن آب از ميان خاک ، امري ضروري است، زيرا براي کشت و تهيه يک کيلو گرم ماده غذايي ، صدها ليتر آب لازم است. خاکها ، نه تنها به علت اکسيد شده مواد آلي ، بلکه به علت آب شويي گزينشي توسط جريان آب در زمين ، نيز اسيدي مي‌شوند.



گزارش مختصر بازديد از واحد ها توليدي با خدماتي مرتبط با موضوع پروژه :

بازديد از محل توليد کود شيميايي

بر اساس هماهنگي هاي بعمل آمده در بازديد از مرکز توليد کود شيميايي به بررسي سيستم ها و دستگاهها و ماشين آلات موجود در محل پرداختيم و سيستم مديريت و روش هاي تامين مواد اوليه را در کارخانه مورد ارزيابي قرار داديم ،



جنبه هاي ابتکاري بودن و خلاقيت به کار رفته شده :

ابتکار و نوآوري در کليه رشته ها مي تواند عامل پيشرفت و توسعه قرار گيرد در بخش زراعت نيز که بازار رقابتي بسيار شديدي دارد استفاده از ايده هاي نو و نوآوري و خلاقيت مي تواند به عامل موفقيت تبديل شود ، طراحي هاي گرافيکي تبليغاتي و استفاده از شيوه هاي نوين صنعتي و کشاورزي از عوامل پيشرفت و توسعه اقتصادي در کشور هاي صاحب سبک در صنعت ميباشد ، الگوبرداري از اين روشها براي معرفي کالا و محصولات مي تواند به عنوان يک ايده نو مورد استقيال قرار گيرد .

دسته بندی: کارآفرینی » صنایع شیمیایی

تعداد مشاهده: 1368 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:598 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: