پاورپوینت مجتمع مسکونی نیاوران

دسته بندي : فنی و مهندسی » شهرسازی
امروزه با گسترش روز افزون شهرنشینی و ازیاد جمعیت شاهد افزایش ساخت و ساز در سطح کلان شهرها هستیم. افزایش چشمگیر در ساخت و ساز باعث شده است زمین هایی به همراه پوشش های گیاهی و فضای سبز درون آن به بستری برای ساختمان ها تبدیل شوند. با ادامه این روند با کاهش فضای سبز و پوشش گیاهی در سطح کلان شهرها رو به رو خواهیم بود و به دنبال آن آلودگی هوا و مشکلات روحی و افسردگی در افراد جامعه و ....یکی از راه های مقابله با این فاجعه عدم تخریب فضاهای سبز و پوشش گیاهی به هنگام ساخت وساز در سطح شهر تا حدالامکان و طراحی و حفظ فضای سبز در فضاهای داخلی ساختمان ها حتی در طبقات آن می باشد. داشتن این دور اندیشی و در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و در نتیجه آن آسایش و راحتی کاربران بنا شیوه معماری اصیل ایران زمین همچو معماری کویر می باشد. چه بسا ادامه این راه بر دوش معماران ایران امروز ماست.
شاید این سوال مطرح گردد که چگونه ممکن است بدون از بین بردن  این فضاهای سبز و پوشش گیاهی و قطع حتی یک درخت به ساخت و ساز در سطح کلان شهرها ادامه داد؟
 
مجتمع مسکونی نیاوران در منطقه شمیران تهران واقع و توسط محمد رضا نیکبخت طراحی شده است. شمیران، که در امتداد شیب رشته کوههای البرز  گسترش می یابد، به دلیل وجود باغ های متعدد منطقه ییلاقی تهران به شمار می رود. در حال حاضر، هنوز هم تعداد قابل توجهی از درختان قدیمی در منطقه شمیران وجود دارد. قطعه زمین اختصاص داده شده به این پروژه  تعدادی از این درختان قدیمی در خود جای داده که حفاظت از آنها به عنوان اولین اولویت در طراحی این مجموعه در نظر گرفته شده است.

دسته بندی: فنی و مهندسی » شهرسازی

تعداد مشاهده: 1180 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.pptx

تعداد صفحات: 12

حجم فایل:265 کیلوبایت

 قیمت: 29,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: